torsdag, maj 11, 2006

Kan de mon ikke lide mit syltetøj???




Jeg har nu i tre dage løbet og kigget til min "gravfælde " hvor jeg har kommet lidt syltetøj i bunden, og til min store forundring er der altså kun en lille regnorm der er "gået" i fælden. Så derfor besluttede jeg (pga. tidspres) at jeg ville lidt igang med min sugeflaske sammen med børnene. Følgende var hvad vi fangede: Store og små myre, store og små bænkebidere , et tusindben :-) og en toplettet mariehøne og sidst men ikke mindst en lille edderkop. Min søn råbet på et tidspunkt på mig at jeg skulle komme og se, og på hans hånd sad der to mariehøns og "hyggede sig" Se evt. Overstående link for at få lidt mere viden omkring disse små halvkugleformede biller, der ofte bliver brugt som biologisk bekæmpelse af skadedyr i gartneriernes væksthuse eller bænkebiderene som er de eneste krebsdyr, der har tilpasset sig et liv på land.