mandag, juni 05, 2006

Naturpædagogisk aktivitet

Så er tiden kommet til at jeg skal overveje hvilken naturpædagogisk aktivitet jeg vil lave på min biotop. Det har krævet menge overvejelser at komme dertil at min biotop ikke er velegnet til at lave de store aktiviteter på. Og da jeg ikke kan tage den "med hjem" til Danmark hvor vi flytter til om 4 dage, så har jeg bestemt mig for at lave en tænkt opgave, men forskellige aktiviteter. Min aktivitet skal hedde: "SFO børns arbejde med træer" og skal meget overordnet gå ud på at lærer børnene om de forskellige træsorter. Hvordan men ved hjælp af bladene kan bestemme et træ, hvad man kan bruge træ til, besøge planteskole og savværk osv.osv. Under forløbet vil vi lave genbrugspapir og bygge en fuglekasse. Så nu er der bare tilbage at smøge ærmerne op og komme igang.